فولاد سخت کننده سطحی
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
فولاد سخت کننده سطحی
چهار شنبه 25 فروردين 1400 ساعت 15:57 | بازدید : 142 | نویسنده : aa | ( نظرات )

فولاد سخت شونده سطحی یا فولاد سمانته ، کربن یا فولاد کم آلیاژ نامیده می شود که دارای مقدار کمی کربن است و می تواند با کربن شدن میزان کربن سطح خود را افزایش دهد ، این امر کار با گرمای مناسب را امکان پذیر می کند. سفت و سخت و مارتنزیتی می شود. حداکثر عمق این لایه کربنی نافذ 2 میلی متر است و می توان سختی آن را تا 60 راکول C افزایش داد. فرآیند کربوره سازی را می توان در فازهای جامد ، مایع (مانند حمام سیانور) یا گاز انجام داد که در طی آن اتم های کربن آزاد می شوند. واکنش در دماهای بالا (دمای آستنیتی) به سطح قطعه نفوذ می کند. بعد از این فرآیند ، به دلیل عدم نفوذ کربن به هسته قطعه ، هنوز کربن این قسمت کم خواهد بود و چون قادر به هیدراتاسیون نیست ، سختی آن تغییر زیادی نمی کند. بنابراین ، مغز قطعه هنوز سفتی و انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و تأثیر زیادی دارد. فرآیند کربوره کردن با ایجاد تنشهای فشاری باقیمانده در سطح ، مقاومت در برابر خستگی را نیز بهبود می بخشد که از اهمیت زیادی در کاربردهای دارای تنشهای دینامیکی برخوردار است. یکی دیگر از مزایای این فولاد توانایی جوشکاری و ماشینکاری صحیح قبل از کربورسازی است که برای فرآیند قطعه سازی بسیار مفید است.

به دلیل خواص مطلوب فولادهای سیمانی ، می توان از آنها برای ساخت انواع قطعات صنعتی مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله اتومبیل ، ماشین آلات ، هواپیماها و انواع موتورها و توربین ها از جمله چرخ دنده ها ، پایه ها ، کوپلینگ ها ، میل لنگ ها ، فرمان استفاده کرد. استفاده شده. شافت ، غلطک ، شافت و زنجیر چرخ که به سختی و مقاومت در برابر سایش در سطح و همچنین مقاومت و دوام در هسته قطعه نیاز دارند.

گروه بندی

این فولادها را می توان با توجه به ترکیب شیمیایی آنها طبقه بندی کرد. یکی از آنها فولادهای کم کربن ساده است که معمولاً دارای بازده پایین تر ، مقاومت کششی و مقاومت کلی کمتری هستند و در کاربردهای سبک تر مورد استفاده قرار می گیرند. اما انواع دیگری از فولادهای آلیاژی وجود دارد که حاوی عناصری مانند کروم ، نیکل ، منگنز و مولیبدن یا ترکیبی از آنها است. وجود این عناصر علاوه بر ایجاد کاربید در سطح قطعه ، که باعث افزایش سختی و مقاومت در برابر سایش می شود ، مقاومت کششی ، سختی و مقاومت در برابر ضربه را نیز در هسته و کل قسمت افزایش داده و باعث حساسیت بیشتر آن در کاربردها می شود. بودن. و اجزای فشار. آن را آسان تر می کند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 161
:: بازدید سال : 298
:: بازدید کلی : 773